Elevii de a 8-a au susținut în această dimineață prima probă, la Limba și Literatura Română, din cadrul simulării examenului de Evaluare Națională, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.
Testul evaluează atât competențele de înțelegere a textului, cât și capacitatea de a redacta un text argumentativ sau creativ.
În Caraș-Severin, aproape 2.000 de elevi au fost prezenți la această probă, în cele 93 de centre de examen organizate.
Aceștia şi-au făcut apariţia în sălile de examen încă de la primele ore ale dimineții. Examenul a început la ora 9.00, iar elevii au avut la dispozitie 2 ore pentru a rezolva subiectele.
Următoarea probă, la matematică, este programată mâine, 18 martie, iar ultima probă, la Limba și Literatura Maternă, pentru elevii care aparțin minorităților naționale, va avea loc miercuri, 19 martie.
Elevii vor stii exact cum s-au descurcat pe 31 martie, atunci când se afișează rezultatele, însă acestea nu vor fi făcute publice. Notele vor fi discutate individual, la clasă, de către diriginţi, astfel încât fiecare elev să înţeleagă nivelul său de pregătire şi aspectele ce trebuie îmbunătăţite înaintea examenului real.
Notele nu se contestă şi nu se trec în catalog. Totuşi, în situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesaţi.
Reamintim că, de anul trecut, s-a trecut la evaluarea digitalizată, astfel că lucrările nu mai sunt transportate între judeţe pentru corectare. Acestea vor fi scanate în clasă și ulterior corectate pe platforma digitală a Ministerului Educației. Acest proces aduce cu sine multiple avantaje, inclusiv eliminarea riscului de pierdere a lucrărilor și eficientizarea corectării. Profesorii asistenți vor verifica fiecare lucrare înainte de a fi scanată și vor asigura că toate paginile sunt întregi și lizibile. De asemenea, va fi diferit și modul în care vor fi corectate lucrările. Conform ghidului Ministerului Educației, fiecare profesor corector va avea în responsabilitate evaluarea a aproximativ 50 de lucrări. Acești profesori vor proveni din alt județ decât cel de origine al candidaților, asigurând astfel obiectivitatea în evaluare. De asemenea, fiecare lucrare va fi evaluată de către 2 profesori corectori.
Simularea are ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real, dar şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale.