Amenzi de peste 3 milioane de lei aplicate de inspectorii OPC, anul trecut, în județul Caraș-Severin!

Pe parcursul anului 2022, inspectorii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin a efectuat peste 1000 de acțiuni de control. Valoarea aproximativă a amenzilor aplicate de inspectorii OPC, pe parcursul anului trecut, este de peste 3 milioane de lei.

 

În cadrul ședinței Colegiului Prefectural Caraş-Severin reprezentanți ai Comisariatului județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin au prezentat activitatea desfășurată și aspectele rezolvate de instituție pe parcursul anului trecut.
Așadar, pe parcursul anului 2022, activitatea desfășurată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Caraş Severin prin inspectorii OPC
a constat în prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor.
Obiectivele cuprinse în Planul de acţiune din anul precedent au fost realizate prin derularea unor tematici de control transmise de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor prin Programele trimestriale de control, prin iniţierea de către instituţie a unor acţiuni proprii de verificare a pieţei produselor şi serviciilor, prin tematici de control dispuse de conducerea Instituţiei Prefectului.

Reprezentanții Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor spun că indicatorii de performanţă pentru anul 2022 au fost îndepliniţi.
Astfel, au fost organizate peste 1000 de acţiuni de control în domeniile de activitate  Produse alimentare,  Produse nealimentare Presări servicii.
Valoarea aproximativa a amenzilor aplicate este de peste 3.400.000 de lei
În anul 2022 au fost înregistrate peste 860 de reclamaţii la OPC.
Dintre acestea, au fost soluţionate 826 de reclamaţii.
Principalele aspecte reclamate de consumatori în anul 2022 au vizat următoarele aspecte:
nerespectarea termenului de livrare a comenzii-
produse defecte în termen de garanţie
nerespectarea termenului de reparare a produsului defect în garanţie
refuz acordare garanţie
nerespectare termenului de execuţie a lucrărilor
nerespectarea clauzelor contractuale

Printre cele mai importante abateri constatate în timpul acţiunilor de control desfăşurate de inspectorii opc pe parcursul anului precedent, regăsim cele refitoare la
1. informarea consumatorilor, etichetarea, afişarea preţului
2. comercializarea de produse cu termen de valabilitate depăşit
3. mijloace de măsură neverificate metrologic
4. lipsa autorizaţiilor de funcţionare, prestarea de servicii în condiţii neconforme legislaţiei în vigoare,
5. nerespectarea prevederilor legii privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii.

Inspectorii OPC au dat avertismente, au dispus o măsura scoaterii definitive de la vânzare a unor produse neconforme, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse, au fost închise temporar până la remedierea meregulilor constatate, firme din domenii cum ar fi turism, patiserie și brutărie din județ.

Post Author: Patricia Bușcu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *