Ultima probă din cadrul Evaluării Naționale a elevilor de clasa a II-a a avut loc astăzi, 11 mai, la Matematică, iar timpul de lucru, conform Metodologiei, a fost de câte 30 de minute.
În Caraș-Severin au susținut această probă aproape 1.800 de copii de a 2-a.
Reamintim că elevii de clasa a II-a au susținut marți, 9 mai, proba scrisă la Limba română din cadrul Evaluării Naționale.
La primul exercițiu au avut de scris un bilet părinților, prin care să-i anunțe că pleacă la bibliotecă, la o activitate organizată de învățătoare, iar cea de-a doua cerință a fost să redacteze un text din 6 propoziții, în care să povestească prietenilor un vis minunat.
La proba la Limba romana, citit, care a avut loc miercuri, 10 mai, elevii de clasa a II-a au avut de rezolvat mai multe cerinte pe baza unui text extras din romanul Matilda, respectiv pe baza unui text adaptat.
Fiecare test este evaluat de către 2 cadre didactice evaluatoare, dintre care 1 este învăţătorul de la clasă.
Rezultatele nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog.
În schimb, acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde se impune și informarea elevilor şi a părinţilor sau reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
”Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit.
Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.
Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.
Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.”, se arată pe Edupedu.ro.