Black Friday este o ocazie excelentă pentru a profita de reduceri și a obține o ofertă bună pentru produsul pe care îl urmărești de ceva timp.
Însă, atenție la înșelăciuni!
În timp ce consumatorii caută chilipiruri, cadouri pentru cei dragi sau poate doar doresc să evite aglomerațiile din magazine, fraudatorii văd acest lucru ca pe o oportunitate de a păcăli oamenii cu promisiunea unor oferte și a unor economii mari de bani, oferind oportunități ”speciale” sau prezentând ”oferte-bombă” în mediul online.
Astfel, Poliția oferă sfaturi și recomandări pentru a ajuta cetățenii să se protejeze împotriva fraudelor online, subliniind importanța cumpărăturilor din surse de încredere și a protejării datelor personale și financiare.
Nu vă grăbiți să dați click pe link-uri necunoscute sau nesolicitate, primite prin email sau prin SMS. Nu deschideți atașamentele din email-urile primite de la persoane necunoscute.
Nu trimiteți bani necunoscuților care vă abordează pe internet, nu dați curs conversațiilor cu aceștia și nu transmiteți date personale celor cunoscuți întâmplător pe rețelele de socializare!
Nu dezvăluiți datele de pe cardul personal: nume, număr, data de expirare, PIN, CVV2/CVC adică numărul de trei cifre de pe spatele cardului.
Nu furnizați niciodată datele personale de utilizare a contului dumneavoastră (parola de acces la contul bancar) altor persoane.
Site-ul pe care urmează să introduceți datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat, adică linkul începe cu https.
Nu furnizați datele online, telefonic sau prin alte canale de comunicare (aplicații de mesagerie gratuită, SMS, pagini web etc.).
Cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare bani, astfel că cererea datelor cardului de către alte persoane este o capcană.
Dacă trebuie să primiți bani atunci trebuie să dați IBAN-ul, nu datele de pe card.
Nu introduceți codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulgați telefonic.
Nu scrieți niciodată codul PIN pe spatele cardului.
Dacă v-au fost extrași bani din cont, contactați imediat banca pentru blocarea cardului, precum și pentru verificarea și blocarea tranzacțiilor ilicite din cont, dacă acest lucru este posibil, și sesizați Poliția, depunând plângere penală.
Nu ștergeți conversațiile purtate pe diferite rețele, în cazul în care sunteți victime ale înșelăciunilor prin această metodă, acestea pot fi folosite ca mijloace de probă!
În cazul în care o persoană a fost victima unei înșelăciuni, este necesar să se adreseze organelor de poliție pentru începerea investigațiilor.