La final de an, Google prezintă listele cu cele mai populare căutări realizate în 2019. Căutările anului 2019 scot în evidență oamenii, evenimentele sau subiectele care au captat atenția românilor în acest an, dar și care au fost filmele și telefoane cele mai „în trend” în căutări în 2019 sau cele mai frecvente întrebări pentru care au căutat răspunsuri.
De la începutul anului, românii au căutat cel mai des, pe Google, informaţii despre: “Game of Thrones”, Facebook, Simona Halep, Liviu Dragnea, cum se calculează şomajul sau despre cazul de la Caracal, potrivit unui nou studiu realizat de agenţia SEO TargetWeb.
Din punct de vedere al cuvintelor, volumul mediu lunar al celor mai căutate cuvinte pe Google este:
1. Facebook – 16.600.000
2. Youtube – 9.140.000
3. Meteo – 7.480.000
4. Google – 4.090.000
5. Emag – 3.350.000
6. OLX – 3.350.000
7. Traduceri – 1.220.000
8. Vremea – 1.000.000
9. Mail – 823.000
10. Porn – 823.000
Cele mai frecvente întrebări pe Internet în 2019:
1. Ce zi e azi?
2. Cum să faci bani?
3. Cine este Alexandru Cumpanasu?
4. Când începe şcoală?
5. Când se schimbă ora?
6. Când e black friday?
7. Cine a inventat becul?
8. Cum să slăbeşti?
9. Ce este Revolut?
10. Cum se calculează şomajul?
Persoane/celebrităţi/filme/evenimente:
1. Game of Thrones
2. Puterea dragostei
3. Simona Halep
4. Dragnea
5. Trump
6. Cazul Caracal
7. Avengers
8. Joker
9. Untold
10. Captain Marvel
Cuvintele cu cea mai mare creştere pe Youtube:
1. Brawl Stars
2. Puterea dragostei
3. Povestea noastră
4. TikTok
5. SOS
6. Billie Eilish
7. Ferma
8. Game of Thrones
9. Dragostea din tei
10. În căutarea adevărului
Metodologie: Căutările anului 2019 sunt realizate pe mai multe categorii, urmărind să surprindă trenduri de căutare din România în anul care tocmai se încheie.
Listele au fost create utilizând combinat mai multe servicii și instrumente care ne oferă o imagine detaliată asupra trendurilor de căutare la nivel global și regional.
Cea mai mare parte a datelor provin din Google Trends, un serviciu public, care prezintă volumul de căutări pe diferite regiuni geografice, perioade de timp și termeni utilizați. De asemenea, s-a utilizat instrumente interne care permit realizarea analizelor complexe suplimentare. Mai mult, au fost eliminate spam-urile, căutările de navigare și cele care se repetă.
Listele au fost realizate pe baza cifrelor de trafic de pe adrese din România, care au realizat atât căutări pe google.com, dar și pe domeniul local (google.ro) și căutările mobile.