Compania Națională Poșta Română a început procesul de modernizare, care are ca scop final creșterea calității serviciilor către clienți, prin debirocratizare, automatizare și retehnologizare.
Concret, se vor transforma unele departamente vechi din administrația centrală în unități de afaceri independente, se vor reașeza procesele decizionale și se va numi o nouă echipă managerială.
Dintr-o structură de control, administrația va deveni o structură de susținere a rețelei, inclusiv prin reducerea numărului de posturi din aparatul central administrativ.
Această reorganizare este un proces de durată, iar la final va avea ca efect schimbarea fundamentală a modului de funcționare a Administrației Centrale.
“În primul rând țintim să eliminăm birocrația. Cu acest pas făcut, putem implementa mult mai ușor proiectele noastre de business. Pentru că dorim să schimbăm total paradigma: dintr-o companie centrată pe instituția hârtiei, vrem să devenim o companie agilă, care să răspundă nevoilor pieței. Și, pe de altă parte, să ne putem îndeplini mult mai bine și misiunea socială. Am început, așadar, restructurarea, prin a schimba vechii directori, cărora le mulțumim pentru munca de zeci de ani din Poștă. Avem, în acest moment, o echipă nouă de manageri, oameni cu viziune proaspătă și consistentă, oameni cu idei noi, orientați spre piața globală. Am păstrat în această echipă, însă, și manageri cu foarte multă experiență în Poștă”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
Modernizarea Poștei Române este o decizie asumată, atât prin programul de Guvernare 2021-2024, cât și prin Memorandumul privind strategia de dezvoltare și diversificare economică a Companiei, aprobat de Guvernul României.