De 21 de ani, 112 este numărul unic pentru urgențe din România

În fiecare an, în februarie, marcăm Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, număr unic pentru statele membre ale Uniunii Europene la care sună cei care au nevoie de ajutorul agențiilor specializate de intervenție, respectiv Ambulanță, Pompieri, SMURD, Poliție și Jandarmerie.

În România, același număr este apelat și pentru Salvamont.

De 21 de ani, 112 este numărul unic pentru urgențe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri. Acum 2 decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 și 981 la care puteau fi apelate în mod individual agențiile specializate de intervenție.

Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgențe, astăzi procentul a scăzut sub 50%.

În anul 2024, prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 au fost efectuate și înregistrate peste 13.500 (13.590) de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş-Severin, cu 706 apeluri mai puține față de 2023. Dintre acestea,peste 8.000 (8.027) au fost în mediul urban și peste 5.500 (5.563) în mediul rural. Numărul sancțiunilor aplicate, de aproape 5.000 (4.745), a scăzut față de 2023 cu 4,9%, fiind aplicate sancțiuni contravenționale în urma a 35% dintre apeluri. De asemenea, au fost aplicate peste 1.300 (1.318) sancțiuni pentru apeluri false ori abuzive. În urma analizei s-a constatat că 40% dintre apeluri nu se confirmă, iar 362 de apelanți au sunat la 112 fără a avea de nevoie de intervenția urgentă a poliției.

Sistemul 112 a țintit permanent noile tehnologii, standarde și practici tehnico-operaționale care ajută la salvarea de vieți, inclusiv utilizând metode avansate de localizare și devenind, astfel, un model de bună practică pentru serviciile de urgență din alte state europene.

Post Author: Andreea Ilie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *