Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele șase luni, aproape 40.000 de vehicule, la nivelul întregii țări.
Astfel, în urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că peste 45% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme.
Cele mai multe neconformități au fost constatate:
• la instalația electrică de iluminare-semnalizare, peste 28,09%
• la emisiile poluante, peste 24%
• la punți, jante, anvelope și suspensie, aproape14%
• precum și la parbriz, geamuri laterale și lunetă, peste 13%
Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 5,50% dintre vehiculele controlate şi în aproape 2% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.
În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la aproape 1.600 de autovehicule.
Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. Mai exact, în cazul a 2.500 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.
De asemenea, aproximativ 3% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică, adică ITP fals, expirat sau anulat.
Deci, în urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, au fost aplicate aproape 13.000 de sancțiuni, au fost retrase aproape 11.000 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate peste 120 de vehicule și peste 180 de ITP-uri au fost anulate.
Menționăm că rezultatele controalelor desfășurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.