Pe timpul desfășurării alegerilor locale și europarlamentare din 9 iunie 2024, în intervalul orar 07:00 – 22:00, operatorii Serviciului de urgență 112 au preluat și procesat 1.736 de apeluri de urgență care semnalau evenimente în legătură cu procesul de votare.
Cele mai multe cazuri au semnalat:
– suspiciuni de fraudă în cadrul proceselor electorale – 341 apeluri;
– probleme privind starea urnelor, sigiliilor, ștampilelor, buletinelor de vot, secțiilor de votare etc. – 235 apeluri;
– tulburarea liniștii și a ordinii publice în procesul electoral, respectiv în secţii și în zona secțiilor de votare – 138 apeluri;
– afecțiuni medicale în secţii și în zona secțiilor de votare – 71 apeluri;
– propagandă/campanie electorală – 67 apeluri;
– probleme legate de consumul și comercializarea alcoolului în apropierea secțiilor de votare – 54 apeluri;
– filmări în cadrul secțiilor de votare și în apropierea acestora – 33 apeluri.
Cele mai multe apeluri care au semnalat nereguli privind procesele electorale au fost preluate în București și județele Dolj, Mehedinți, Constanța și Giurgiu.
Conform procedurilor operaționale, operatorii 112 au transferat cazurile către agențiile specializate de intervenție care au competență în soluționarea acestor tipuri de urgențe.
În această perioadă, au fost adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii 112 și dispecerii agențiilor de intervenție pentru a asigura o funcționare optimă a Serviciului de urgență 112.