Polițiștii au început să folosească, din momentul intrării României în spațiul Schengen aerian și maritim, aplicația eDAC


Polițiștii au început să folosească, din momentul intrării României în spațiul Schengen aerian și maritim, aplicația eDAC, prin care află instant toate informațiile existente în bazele de date ale statului român despre persoana pe care o verifică.

Pe scurt: actul de identitate este scanat și rezultatele apar pe ecran, în câteva secunde.

Astfel, interacțiunea polițist – persoană legitimată se derulează mult mai rapid.

Și poliţiştii cărășeni au folosit în premieră, în acest weekend, aplicaţia eDAC.

Prin utilizarea dispozitivelor mobile prin eDAC se poate scana documentul prezentat de persoana verificată, aplicaţia putând compara datele prezentate cu cele existente, atât în bazele de date ce aparțin autorităților române, cât și cele ce țin de spațiul Schenghen.

Prin folosirea aplicaţiei, poliţistul poate vedea o serie de informaţii despre persoana legitimată, inclusiv dacă este urmărită sau dacă are vreo interdicţie.

De asemenea, poliţiştii pot accesa în aplicaţie şi fotografia persoanei, pentru a realiza o comparaţie cu persoana verificată.

În cazul în care sunt constatate anumite probleme, persoana în cauză va fi condusă la sediul unităţii de poliţie pentru verificări suplimentare

 

„În contextul aderării României la Spațiul Schengen, cu frontierele aeriene și maritime, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a fost operaționalizat un nou sistem de verificare a documentelor de identitate.

Începând din noaptea de 30 spre 31 martie, cu ocazia legitimării persoanelor, polițiștii au la dispoziție dispozitive mobile (tablete sau telefoane mobile) pe care este instalată aplicația eDAC.

Aplicația eDAC permite realizarea de interogări in bazele de date ale ministerului, prin scanarea automată a actului de identitate sau prin introducerea manuală a datelor de identificare.

După interogare, aplicația returnează răspuns cu HIT-urile/semnalările din bazele de date ale MAI și emite alerte în cazul identificării persoanelor urmărite, față de care s-au dispus măsuri preventive, persoanelor dispărute, în cazul depistării unui autovehicul furat, precum și în alte situații, în urma acestor alerte polițiștii aplicând imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.

Fiecare patrulă din structurile de ordine publică, poliție rutieră și poliție transporturi, precum și fiecare polițist care își desfășoară activitatea la punctele de control acces în sediile de poliție și la ghișeele serviciilor de cazier au la dispoziție, pe lângă celelalte mijloace tehnice din dotare, și un telefon mobil sau o tabletă de serviciu de pe care accesează în mod securizat aplicația eDAC.

Pot fi efectuate verificări atât în ceea ce privește documentele de identitate/identificare emise de autoritățile române, cât și privind cele emise de alte state, în cazul persoanelor cu cetățenie străină.

În lipsa documentelor de identitate/identificare ale persoanelor străine, persoana este condusă la sediul poliției pentru identificarea acesteia, urmând a fi informați reprezentanții Inspectoratului General pentru Imigrări, pentru persoanele care nu au stabilită șederea legală în România.

Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, verificări ce se realizau până în prezent prin intermediul dispeceratelor sau al stațiilor de emisie recepție, iar în cazul în care vor fi depistate persoane urmărite, dispărute, implicate în săvârșirea a diferite infracțiuni, autovehicule furate, care au aplicate sechestre și în alte situații, vor putea fi dispuse cu celeritate, măsurile legale care se impun în astfel de cazuri.”, transmite IPJ Caraș-Severin.

 

 

 

Post Author: Andreea Ilie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *