Profesorii vor fi evaluați de către elevi, semestrial, deoarece Ministerul Educației a terminat metodologia de acordare a feedbackului pentru activitatea de învățare.
Potrivit ordinului, elevii de gimnaziu, cei din învățământul profesional și liceenii vor primi câte o fișă la sfârșitul fiecărui semestru, după încheierea situației școlare.
Așa că elevii își vor evalua dascălii completând o fișă cu 16 afirmații, cu punctaj între 1 și 5.
Ei vor fi întrebați în ce măsură sunt de acord cu afirmații despre activitatea la clasă, afirmații precum:
1. Profesorul explică clar materia
2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
6. Mă simt motivat să particip la această disciplină
7. Profesorul folosește tehnologia digitală
8. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare
9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
14. Ritmul de parcurgerea materiei este potrivit pentru mine
15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină
De asemenea, formularul include și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul, iar al doilea câmp constă într-un mesaj transmis profesorului.
La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback.
Fișele sunt anonime și pot fi completate atât în format electronic, cât și pe hârtie.
Fiecare diriginte va anunța ziua în care va strânge fișele de la elevi, iar ulterior, aceștia trimit documentele profesorilor vizați.
Cadrul didactic analizează rezultatele, iar la începutul anului școlar discută cu elevii situațiile problematice pe care le-au semnalat, potrivit ordinului semnat.
„Elevilor li se dă șansa să reflecteze în mod regulat asupra modului în care școală îi ajuta să se dezvolte și să crească. Este foarte important ca elevii să fie parte a tuturor aspectelor învățării, iar oferirea de feedback este o abilitate care sprijină adultul independent în organizarea relațiilor de familie, de muncă sau sociale”, se arată pe pagina de Facebook a Ministerului Educației.