Ele fac parte din asa-numita “food grade”, cea mai recenta “mutatie” a tehnologiei cosmetice, care in prezent permite includerea ingredientelor comestibile in tratamentele cosmetice pentru a le imbunatati “virtutile”.
De aceasta data nu este vorba despre o gaselnita publicitara sau bizarerie a departamentului de marketing. In timpul celui mai recent Natural Beauty Summit, desfasurat la New York, Horst Rachelbacher, fondatorul unei renumite case de cosmetice, a baut in fata asistentei un lac fixativ de par produs de Intelligent Nutrients (o linie de produse de beauty care comercializeaza doar cosmetice bio certificate). Scopul? Acela de a demonstra ca sprayul este atat de natural incat este complet comestibil.
Spectacolul fixativului baut nu a fost unic: directorul executiv al unei alte companie de cosmetice a muscat si el, mestecat si inghitit, dintr-un balsam de buze, pentru a demonstra cat de inofensiv este produsul in cauza.
Lasand show-ul la o parte, faptul ca etichetele produselor cosmetice incep sa semene din ce in ce mai mult cu meniurile restaurantelor, pe cat se pare, le place foarte tare consumatorilor, avand in vedere ca, in pofida crizei economice mondiale, cererea de crème pe baza de ingrediente naturale este in crestere, si mai ales in Europa. In plus, potrivit lui Judi Beerling, cercetatoare in cadrul Organic Monitor, o companie de consultanta specializata in analize de piata pentru produse bio, productia acestui tip de “materii prime” pentru cosmetice (printre care, de exemplu, uleiul de masline si cel de nuci, musetelul si citricele) are un impact scazut asupra mediului.
Oare totul este atat de simplu in universul cosmeticelor comestibile? Ajunge sa toci un castravete si sa storci o lamaie? “Substantele active prezente in alimente, pe langa ca au o functiune interna pot avea efecte si la exterior. Dar este nevoie de o anumita tehnologie, care prin intermediul unor transformari fizice sa adapteze alimentul, transformandu-l in ingredientul perfect al unei formule cosmetice”, a precizat Daniela Villa, directoare a unei companii de cosmetice din Italia.
Sursa: La Repubblica