Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a aprobat în Consiliul Tehnico-Economic variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/ modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră.
Obiectivul de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale Primaria Resita, Primaria Timisoara, Consiliul Județean Caraș-Severin, Consiliul Judeţean Timiş și CNCF CFR SA.
Proiectul are două componente: componenta A Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de peste 2 miliarde lei, fără TVA și are ca obiective creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a 9 stații/ halte/puncte de mișcare; precum și reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe, și componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.4 miliarde lei, fără TVA obiectivele sunt creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare; și reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.
Termenul de realizare a investițiilor este de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor;și 60 de luni pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.